خانه / مجله تدریس و یادگیری هلو تیچر / بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی

بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی

بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی

درود بر همراهان سایت هلو تیچر!

امروز قصد داریم بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی را یه شما معرفی کنیم.

همانطور که میدانید کتاب های بسیار زیادی در حوزه زبان انگلیسی در بازار وجود دارد که باعث شده خیلی ها برای انتخاب و خرید آن ها دچار ترید شوند. درنتیجه تصمیم گرفتیم بهترین آنها را به شما معرفی کنیم.

 

1) مکالمه

کتاب های  Four Corners

کتاب های فور کورنرز که توسط دانشگاه معتبر کمبریج منتشر می شوند برای تقویت زبان انگلیسی بزرگسالان و تقویت هرچهار مهارت شنیداری، نوشتاری، گفتاری و خواندن ولی با تمرکز بیشتر روی مهارت ارتباطی و مکالمه تهیه شده اند.

کتاب های  Four Corners
کتاب های  Four Corners

این مجموعه دارای فایل های ویدیویی، نرم افزار، PDF و MP3 می باشد که کتاب الکترونیکی (PDF) این مجموعه دارای Student Book – Work Book – Teachers Book می باشد. روش تدریس این مجموعه، بسیار ساده و لذت بخش می باشد که جهت تقویت مهارت های اصلی زبان انگلیسی و مهارت مکالمه بسیار مناسب می باشد. از آنجایی که این مجموعه دارای سطح مختلفی است، برای تمامی سطوح (مقدماتی – متوسط – پیشرفته) مناسب می باشد. مطالب و مفاهیمی که به شما عزیزان آموزش داده می شوند، بسیار واضح و روشن هستند.

 

کتاب های Speak Now

این کتاب ها یک مجموعه کتاب چهار سطحی آموزش Speaking زبان انگلیسی از انتشارات آکسفورد است که مهارت های برقراری ارتباط و مکالمه در کلاس درس و یا بیرون از کلاس درس را به زبان آموزان آموزش می دهد.

 

دانلود کتاب های Speak Now

نویسنده معروف این سری از کتاب ها Jack C.Richards است.

پیش از این سری کتاب های Interchange, Four Corners, Tactics for Listening , … از این نویسنده منتشر شده است.

تمرکز اصلی این مجموعه بر روی مهارت های گفتاری، شنیداری و تلفظ زبان انگلیسی است که می توان آن را به عنوان یکی از کامل ترین دوره های مخصوص Speaking تلقی نمود.

هم اکنون میتوانید بصورت رایگان از سایت هلو تیچر دانلود کنید.

کتاب Speak English Like an American

این کتاب به شما کمک می کند تا با اصطلاحات رایج جوامع انگلیسی زبان آشنا شده و با بکارگیری آنها گفتار خود را همانند یک انگلیسی زبان کرده و شبیه آنها سخن بگویید. همچنین شیوه ی برجسته ی ذیگری که این کتاب را از دیگر کتب متمایز می نماید آوردن این اصطلاحات در مکالمات کوتاه (Conversation) جهت به یاد سپاری عمیق آنهاست.

دانلود کتاب Speak English Like an American

کتاب «انگلیسی را شبیه به یک آمریکایی صحبت کنید» با نام انگلیسی Speak English like an American نوشته Amy Gillett یکی از منابع آموزش اصطلاحات خوب در این زمینه است.

بیشتر از 300 اصطلاح و عبارت پرکابرد آمریکایی در مکالمات و مثالهایی برای استفاده تلفیق شده اند تا در کنار مجموعه تمرین ها و پاسخ های آن همه چیز کامل باشد.

هم اکنون می توانید بصورت رایگان از سایت هلو تیچر دانلود کنید.

 

2) گرامر

کتاب های Oxford Practice Grammar

کتابهای Oxford Practice Grammar  بی شک از محبوب ترین و بهترین کتاب های گرامر بازار هستند. در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است که زبان اموزان ، اساتید گرامی می توانند از ان به عنوان راهنمایی مناسب با تمرینهای فراوان در فراگیری دقیق نکات ساختاری بهره ببرند.

دانلود کتاب های Oxford Practice Grammar

هم اکنون میتوانید بصورت رایگان کتاب و نرم افزار این کتاب را از هلو تیچر دانلود کنید.

 

کتاب English Grammar in use

اگر می خواهید گرامر انگلیسی را برای کنکور، اسپیکینگ، رایتینگ، تافل، آیلتس و … یاد بگیرید، این کتاب برای شما تهیه شده‌ است. این کتاب از معروف‌ترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی است که توسط مؤسسه‌ی معتبر کمبریج تهیه و چاپ می‌شود. این کتاب منبع کامل و کاربردی دستور زبان انگلیسی و تقریبا اصلی‌ترین منبع آموزش گرامر است. اگرچه کتاب Grammar in Use برای افرادی که تازه شروع به آموزش زبان انگلیسی کرده‌اند نیز قابل استفاده‌ است ا مابیشترین کاربرد آن برای افرادی است که سطح تقریبا متوسطی در زبان انگلیسی دارند.  این کتاب در سطح‌های مختلف به چاپ رسیده است.

 

شنوایی

کتاب  Tactics for Listening

این کتاب ها بهترین منبع تقویت مهارت شنوایی هستند. بی شک کتاب های زیادی در این زمینه وجود دارد ولی کتاب پیش رو همواره بهترین بوده است.

دانلود رایگان کتاب Tactics for listening
دانلود رایگان کتاب Tactics for listening

از ویژگی های اصلی این کتابها ت قویت همزمان مهارت شنیداری و گفتاری شماست و علاوه بر افزایش این دو مهارت، زبان آموز با Stress & Intonation یعنی حفظ آهنگین بودن کلام و تکیه صدا و همچنین Accent یا همان لهجه و طرز قرائت کلمات آشنا خواهد شد.

میتوانید این کتاب ها رابصورت رایگان از هلو تیچر دانلود کنید.

 

مهارت خواندن

کتاب های Active Skills for Reading

سری کتاب های Active Skills for Reading مجموعه ای مناسب برای تقویت مهارت خواندن زبان انگلیسی از سطوح A2 تا C1 است. این مجموعه که بر اساس سیستم امریکایی تدوین شده است می تواند برای دو منظور تقویت مهارت خواندن و همچنین مهارت شنیداری مورد استفاده قرار گیرید.

دانلود کتاب های Active Skills For Reading
دانلود کتاب های Active Skills For Reading

کتاب های Active Skills for Reading در پنج سطح از مبتدی تا سطح 4 طبقه‌بندی شده که هر کتاب 12 درس در خود دارد. هر درس شامل Motivational Tips جهت افزايش انگيزه و تقويت مهارت خواندن و critical thinking به منظور تشويق زبان آموزان جهت آناليز متن مي باشد. علاوه بر این هر بخش دارای دو درس و در اصل دو متن است. در ابتدای هر بخش ابتدا سه پرسش برای Speaking طرح شده تا ذهن زبان‌آموز با قالب اصلی همان بخش آشنا و درگیر شود.

 

لغت

کتاب های Word Skills

تاب های Oxford word skills در قالب 3 سطح در بازار موجود می باشد. از جمله خصوصیات این کتاب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش تمامی موضوعات زندگی روزمره
  • دارای عکس های زیبا و مرتبط
  • تمرینات عالی پس از هر درس
  • مناسب برای همه سطوح
  • فایل صوتی
دانلود کتاب Oxford word skills
دانلود نرم افزار و کتاب Oxford word skills

هر کتاب از این مجموعه دارای 80 درس است و در هر درس که در مورد یک موضوع خاص است تعدادی کلمه آموزش داده می شود . به طور کلی هر کتاب word skills بیش از 2000 لغت و عبارت را آموزش می دهد. در هر درس تمرین هایی نیز برای تسلط بیشتر زبان آموزان ارائه شده است که پاسخ آنها در انتهای کتاب قرار داده شده است.

می توانید بصورت رایگان نرم افزار و کتاب های word skills را از سایت هلو تیچر از  دانلود کنید.

 

کتاب های لغت 4000 هزار واژه ضروری

کتاب های ۴۰۰۰ لغت , جلد ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و ۶ به همراه فایل صوتی  , کتاب های ۴۰۰۰Essential English Words یکی از منابع معتبر و خوب برای اقزایش دایره لغات زبان انگلیسی می باشد که در ۶ جلد نوشته شده است . هر یک از این ۶ جلد محتوی بیش از ۶۰۰ کلمه می باشد.  در کتاب های ۴۰۰۰ لغت ضروری تمام لغات پر کاربرد گنجانده شده است . و به طور تقریبی میتوان گفت که تمام لغات سطوح مقدماتی و متوسط در این کتابها گردآوری شده است .

هر یک از کتاب ها دارای ۳۰ درس می باشد و در هر درس ۲۰ کلمه را قرار داده شده است . در این کتابها به این شکل آموزش لغات داده میشود که در ابتدا لغتی آورده میشود و بعد از آن برای تثبیت جمله ای هم به عنوان مثال قرارداده میشود . برای هر لغت تصویر کوچکی هم وجود دارد که میتواند به تثبیت لغات در حافظه بلند مدت کمک کند . همچین بعد از آن یک متن ریدینگ در قالب داستان های شیرین و جالب آورده شده تا بتوانید کاریرد لغات را در متن ببینید. بنابراین به نوعی به تقویت مهارت ریدینگ شما نیز کمک کمک میکند. در پایان نیز تعدادی تمرینآورده شده است.

 

مهارت نوشتن

کتاب Writing Better English

Writing Better English عنوان کتابی است از انتشارات Mc Graw Hill که برای تقویت مهارت Writing زبان انگلیسی به شیوه خودآموز طراحی شده است. Writing یکی از دشوارترین مهارت های یک زبان است و دستیابی به این مهارت در مورد زبان دوم می تواند دشوار تر هم باشد. بنابراین زبان آموزان در این زمینه باید دقت بیشتری داشته باشند و برای نوشتن یک متن خوب، پیش از هر چیز لازم است دانش مناسبی در زمینه قواعد گرامری، واژگان و کاربرد زمان ها نیز داشته باشند.

دانلود کتاب Writing Better English
دانلود کتاب Writing Better English

کتاب حاضر به توسعه و بهبود مهارت نوشتن پرداخته است و باعث افزایش مهارت زبان آموز در نوشتن و دستور زبان و همچنین با فرهنگ لغت می شود و شامل مجموعه ای از تمرینات و فعالیت های عملی نوشتن، تست برای درک ساختارهای بنیادین دستوری مانند زمان ها فعل و ضمایر، بخش های عملی در مورد نوشتن نامه های شخصی و کسب و کار می باشد.

این کتاب در شش فصل در بردارنده موارد اصلی زیر می باشد:

1- مرور کاملی بر روی ساختار های پایه گرامری و واژگان زبان انگلیسی به همراه تمرین و پاسخ

2- اشکال مختلف تمرین های Writing که بر روی تقویت مهارت های لازم در نوشتن یک متن صحیح متمرکز شده اند.

میتوانید بصورت رایگان از هلو تیچر دانلود کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

درباره‌ی Reza Fattahi

سلام من رضا فتاحی هستم، مدیر وبسایت هلو تیچر. دانش آموخته رشته آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه سراسری شیراز. مدرس، مترجم، و ویراستار در حوزه زبان انگلیسی.

حتما ببینید

آزمون دولینگو

آزمون دولینگو duolingo

آزمون دولینگو درود بر همراهان همیشگی هلو تیچر. امروز قصد داریم بصورت کامل درباره آزمون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *