خانه / مجله تدریس و یادگیری هلو تیچر / بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

درود بر همراهان وبسایت هلو تیچر!

اگر شما هم از اون دسته از افرادی هستید که بنا به شرایتطان ترجیح میدهید در منزل خودتان زبان یاد بگیرید، به شما راه های زیر را پیشنهاد میکنیم.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل
بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

اول از همه بهتره این موضوع رو یادآوری کنم که بهترین روش، داشتن یک استاد خوب هست، حالا چه به صورت استاد خصوصی یا کلاس در موسسه. یا اینکه حداقل برای شروع اگر صفر هستید، بهتره ابتدا چند ماهی استاد بگیرین، بعد که در سطح پایه چیزای مهم و یادگرفتین، میتونین خودتون در منزل ادامه بدین.

 

اگر سطوح پایه رو با یک سری منابع با استادی گذروندین، میتونین همون منابع و بعدا خودتون ادامه بدین، و در کنار اون منابع، از روش های زیر برای تقویت زبانتون استفاده کنین.

میتوانید لیستی از بهترین منابع و از این لینک ببینید.

http://hellooteacher.ir/2020/06/12/بهترین-منابع-یادگیری-زبان-انگلیسی/

از استادتون بخواهید از منابع ارزشمند و معتبر استفاده کند.

روش های زیر به تقویت مهارت شما در زبان انگلیسی کمک میکنند ولی اگر میخواهید اصولی و از ابتدا شروع کنید حتما از یک منبع یا کتاب معتبر استفاده کنید.

ویدیو‌ تماشا کنید

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل این است که تلویزیون تماشا کنید یا ویدیو ببینید.

خانواده ی سیمپسون
خانواده ی سیمپسون

 

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی کارتون ها، فیلم های کمدی، و اجتماعی بهترین هستند.  بعنوان مثال کارتون خانواده ی سیمپسون را شاید بشناسید. این انیمیشن کمدی در همه ی دنیا مشهور است و مخاطبانش را با همه ی فراز و نشیب های یک خانواده ی پرتنش آمریکایی همراه می کند. این انیمیشن، بامزه است و از نظر فرهنگی هم اهمیت دارد؛ چون با جنبه های مختلف زندگی روزانه مثل مدرسه، کار و زندگی اجتماعی سر و کار دارد.

نکته مهم در این قسمت اینکه حتما باید با زیر نویس ببینید. اما چطور؟

  • به این صورت که ابتدا یک بار کل فیلم و بدون زیرنویس ببینید.
  • در مرحله دوم از ابتدای فیلم، یه قسمت 10 دقیقه ای بدون زیرنویس ببینید و سعی کنید بفهمید، بعدش همون قسمتو با زیر نویس ببینید و لغات جدید و یادداشت کنید. سپس دوباره همون قسمتو بدون زیر نویس ببینید.
  • این روند و تا اخر فیلم ادامه دهید.

با خودتان صحبت کنید

وقتی در حال انجام کارهای روزانه هستید، میتوانید با خودتان به تنهایی انگلیسی صحبت کنید. این باعث میشود به انگیسی فکر کنید. برای مثال میتوانید بگویید: I’m going to the kitchen, now I am making a cup of tea, I love tea because it refreshs me! و مانند اینها. میدانم این روش کمی غیر معمول به نظر میرسد اما کمک کننده است. فقط کافی ست امتحان کنید!.

 

زبان آموزان دیگری را پیدا کنید

بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی؛ تمرین با شخص دیگری است! اول از همه این که؛ یک شریک در مطالعات شما می تواند به شما انگیزه دهد و شما را نسبت به وظایف مطالعاتی تان مسئولیت پذیرتر می نماید، همچنین اگر به برنامه تان واقعاً پایبند باشید؛ به پیشرفت دست می یابید. دوم این که، مطالعه با افراد دیگر باعث می شود تا مهارت های زبان انگلیسی مانند اسپیکینگ و لیستنینگ را تمرین کنید. شما مطمئناً می توانید به زبان انگلیسی با خودتان صحبت کنید، اما اگر با یک شخص دیگر مکالمه داشته باشید، یاد خواهید گرفت که چگونه به زبان انگلیسی صحبت کنید.

 

داستان های سرگرم کننده انگلیسی بخوانید

مطالعه فقط برای تقویت قدرت درک مطلب نیست، بلکه می تواند یک سرگرمی خوب برای اوقات فراغت تان باشد. می توانید با خواندن کتاب هایی که شما را به وجد می آورند، مخصوصا علایق و سرگرمی های تان، دو برابر لذت ببرید. کتاب های زیادی وجود دارند و می توانید از بین این همه، کتابی را که واقعا مورد علاقه ی شماست پیدا کنید.

دانلود داستان کوتاه انگلیسی 2
دانلود داستان کوتاه انگلیسی 2

اگر طرفدار داستان های واقعی هستید احتمالا از خواندن زندگی نامه ی یک فرد مشهور مثل ستاره های سینما یا شخصیت های معروف ورزشی لذت می برید. و یا میتوانید داستان های کوتاه انگلیسی یا همان short story بخوانید که نمونه آن ها در وبسایت هلو تیچر موجود هست. میتوانید از لینک های زیر دانلود کنید

http://hellooteacher.ir/2020/04/06/داستان-کوتاه-انگلیسی-2/

http://hellooteacher.ir/2020/03/30/داستان-کوتاه-انگلیسی/

تفسیر و خلاصه نویسی کنید

این روش یکی از جدیدترین متدهای کشف شده مطالعه زبان در سالهای اخیر است که یادگیری و سرعت یادگیری را به طرز بی نظیری افزایش می دهد. برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجب آن پاراگراف ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید. همیشه در جزوه تان یک جای خالی کنار یادداشت هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید. بعدها هنگام مطالعه مجدد همزمان همان پاراگراف و ۳-۴ خط خودتان را هم مرور کنید تا تاثیر آن را به وضوح ببینید!

 

با صدای بلند بخوانید

یک راه عالی برای بهبود صحبت کردن به انگلیسی این است که هر زمانی میتوانید، متن ها را با صدای بلند و شمرده بخوانید. حتی اگر اشتباه کنید، بلند خواندن به شما کمک میکند که راحتتر انگلیسی صحبت کنید. برای بلند خواندن از کتاب یا روزنامه یا هرچیزی که به زبان انگلیسی است، استفاده کنید. حتی اگر شما همه ی لغات را نمیفهمید، اینکار باعث میشود که زبان و مغزتان، گفتن کلمات انگلیسی را تمرین کند و متوجه میشوید که وقتی انگلیسی صحبت میکنید میتوانید سریعتر و آسانتر جملاتتان را بسازید. بلند خواندن همچنین به دلیل اینکه شما از کلمات انتخابی خودتان استفاده نمیکنید، مفید است.

 

چیزی را که می بینید بگویید

ممکن است به پنجره یا به تلویزیون نگاه کنید، هر چیزی که میبینید را بگویید؛ مثلا مردی که با بلوز آبی در حال رانندگی است را به انگلیسی بگویید، این یک زبان ساده است اما خودتان متوجه میشوید که چطور میتواند هماهنگی ذهن و زبانتان را افزایش دهد. بعد از مدتی متوجه میشوید که دیگر لازم نیست جمله ای را در ذهنتان ترجمه کنید و پس از آن وقتی یک مکالمه واقعی داشته باشید میبینید که میتوانید افکارتان را راحتتر ابراز کنید. در مورد اشتباهات هنگام گفتن جملات نگران نباشید، مهم ترین هدف انجام این تمرین، تسلط و روان بودن است. اگر میخواهید اشتباهاتتان را تصحیح کنید، صدایتان را ضبط کنید و دوباره گوش کنید که ببینید کجاها اشتباه کرده اید

 

موسیقی گوش کنید

خواننده های مورد علاقه تان را کشف کنید و به موسیقی آن ها گوش دهید. حتما متن موسیقی را از اینترنت دانلود کنید و هنگام شنیدن به متن نگاه کنید. میتوانید از لینک زیر تعدادی مسیقی زیبا همراه با متن را از هلو تیچر دانلود کنید.

http://hellooteacher.ir/2020/04/17/دانلود-آهنگ-انگلیسی-با-متن/

دانلود آهنگ انگلیسی با متن
دانلود آهنگ انگلیسی با متن

ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

درباره‌ی Reza Fattahi

سلام من رضا فتاحی هستم، مدیر وبسایت هلو تیچر. دانش آموخته رشته آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه سراسری شیراز. مدرس، مترجم، و ویراستار در حوزه زبان انگلیسی.

حتما ببینید

آزمون دولینگو

آزمون دولینگو duolingo

آزمون دولینگو درود بر همراهان همیشگی هلو تیچر. امروز قصد داریم بصورت کامل درباره آزمون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *