خانه / گرامر / بهترین کتاب های یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین کتاب های یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین کتاب های گرامر انگلیسی

درود بر همراهان سایت هلو تیچر. امروز قصد داریم بهترین کتاب های یادگیری گرامر انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

اولین سوالی که ممکنه به ذهن شما بیاد اینکه کتای هایی که نویسندگان ایرانی با زبان فارسی تالیف کرده اند بهتره یا کتاب های زبان اصلی توسط نویسندگان مشهور؟

از نظر من کتاب های زبان اصلی بسیار بهتر هستند و اگر در حدی دانش زبان انگلیسی دارید که میتوانید متون انگلیسی این کتاب هارو درک کنید و یاد بگیرید، بهتره که کتاب های زبان اصلی بخونید.

بهترین کتاب های یادگیری گرامر انگلیسی
بهترین کتاب های یادگیری گرامر انگلیسی

اما اگه سطح زبانتون پایینه، میتوانید از کتاب های تالیف شده در ایران استفاده کنید. در لیست میتوانید تعدادی از این کتاب ها را ببینید.

همه این کتاب ها به زبان اصلی ( انگلیسی) هستند اما میتوانید ترجمه فارسی و فیلم های اموزشی این کتاب هارو هم از کتاب فروشی های معتبر خریداری کنید.

 

1. کتاب خودآموز گرامر: English Grammar in Use

 

اگر می خواهید گرامر انگلیسی را برای کنکور، اسپیکینگ، رایتینگ، تافل، آیلتس و … یاد بگیرید، این کتاب برای شما تهیه شده‌ است. این کتاب از معروف‌ترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی است که توسط مؤسسه‌ی معتبر کمبریج تهیه و چاپ می‌شود. این کتاب منبع کامل و کاربردی دستور زبان انگلیسی و تقریبا اصلی‌ترین منبع آموزش گرامر است. اگرچه کتاب Grammar in Use برای افرادی که تازه شروع به آموزش زبان انگلیسی کرده‌اند نیز قابل استفاده‌ است ا مابیشترین کاربرد آن برای افرادی است که سطح تقریبا متوسطی در زبان انگلیسی دارند.  این کتاب در سطح‌های مختلف به چاپ رسیده است.

کتاب های English Grammar in Use در سه سطح مختلف ارائه می گردد: مقدماتی (Basic یا Essential)، متوسط (Intermediate) و پیشرفته (Advanced).

 

2. کتاب Practical English Usage از  Michael Swan

این کتاب یکی از کتاب‌های محبوب بسیاری از زبان‌آموزان است. این محبوبیت نه تنها به خاطر راهنمایی جامع کتاب بر روی گرامر انگلیسی، بلکه راهنما و دستورالعملی عملی برای نحوه استفاده از گرامر در Speaking انگلیسی نیز هست.

به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چطور از گرامر انگلیسی در Speaking استفاده کنید، این کتاب بهترین انتخاب برای شماست.

مزایای کتاب:

  • کتاب به زبان ساده نوشته شده است.
  • بخش‌هایی از کتاب به Speaking و صحبت کردن طبیعی با گرامر صحیح اختصاص داده شده است.
  • بخش بزرگی از کتاب درباره لغات گیج‌کننده در زبان انگلیسی است که با مثال‌های مختلف به شکل گویا و آسان توضیح داده شده است.

 

3. نرم افزار و کتاب های Oxford Practice Grammar

دانلود کتاب های Oxford Practice Grammar
دانلود کتاب های Oxford Practice Grammar

کتابهای Oxford Practice Grammar  بی شک از محبوب ترین و بهترین کتاب های گرامر بازار هستند. در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است که زبان اموزان ، اساتید گرامی می توانند از ان به عنوان راهنمایی مناسب با تمرینهای فراوان در فراگیری دقیق نکات ساختاری بهره ببرند.

مجموعه ای که در اختیار دارید، علاوه بر فایل PDF که دارای Student Book – Lesson Plans and Work Sheets – Supplementary Exercises می باشد، دارای فایل نرم افزار نیز می باشد. آموزش زبان انگلیسی از طریق نرم افزار بسیار لذت بخش و مفید می باشد. زیرا زبان آموز با انجام دادن تمرینات Interactive، بهتر متوجه مطالب مربوطه و نکات مهم می شود.

هم اکنون میتوانید بصورت رایگان کتاب و نرم افزار این کتاب را از هلو تیچر دانلود کنید.

 

4. کتاب Longman English Grammar Practice

دانلود کتاب Longman English Grammar Practice
دانلود کتاب Longman English Grammar Practice

این کتاب گرامر به صورت جامع و همراه با تمرین برای زبان آموزان غیر انگلیسی زبان (EFL) طراحی شده است. اساس آموزش در کتاب حاضر ارائه توضیحات و نکات گرامری و سپس تمرین است. بخش توضیحات به نام Study برای هر بخش آموزشی ارائه شده است. تمرینات ارائه شده  نیز بر اساس بخش مطالعه تهیه شده اند.

این کتاب به درد زبان آموزانی میخوره که در سطح Intermediate یا همان متوسط هستند و در خانه به صورت خودخوان یا در کلاس های زبان، به کمک معلمشون زبان رو آموزش میبینند.

این کتاب تمام نکات مهم گرامری رو پوشش داده و میتونید به چشم یک کتاب مرجع برای یادگیری گرامر بهش نگاه کنید.

هم اکنون میتوانید بصورت رایگان از هلو تیچر دانلود کنید.

 

5. کتاب Cambridge Grammar for IELTS

کتاب Cambridge Grammar for IELTS کتابی کامل برای یادگیری گرامر مورد نیاز آزمون ایلتس است. این کتاب همزمان با آموزش گرامر به تقویت مهارتهای شنیداری نیز کمک می‌کند. این کتاب نکات را در 25 درس و در قالب بخش‌های شنیداری ارائه میکند. سپس تمرین هایی از میان تست‌های ایلتس انتخاب می شوند.

دانلود کتاب Cambridge Grammar for IELTS
دانلود کتاب Cambridge Grammar for IELTS

کتاب حاضر را بدون شک باید یکی از بهترین منابع گرامر مختص آزمون آیلتس دانست. این کتاب برای تقویت گرامر زبان آموزان است اگرچه در امتحان آیلتس به صورت مستقیم از گرامر سوال داده نمی شود.

این کتاب سعی کرده است به مطالب گرامری هر دو نوع آزمون آیلتس (یعنی آکادمیک و جنرال) بپردازد. در این کتاب تمریناتی در خصوص گرامر وجود دارد که زبان آموزان باید با گوش دادن به فایل های صوتی کتاب، آنها را پاسخ دهند. در پایان کتاب پاسخ تمرینات به همراه متن فایل های صوتی ارائه شده است.

هم اکنون میتوانید بصورت رایگان از هلو تیچر دانلود کنید.

 

6. کتاب گرامر Practical English Grammar

این کتاب یکی از بهترین کتاب های گرامر زبان انگلیسی می باشد. کتاب Practical English Grammar از انتشارات آکسفورد می باشد و همواره یکی از اصلی ترین منابع تدریس گرامر زبان انگلیسی بوده است.

دانلود کتاب گرامر Practical English Grammar
دانلود کتاب گرامر Practical English Grammar

این کتاب مناسب زمان آموزان و همچنین دبیران زبان انگلسی است.

آموزش این مجموعه به صورتی است که زبان آموز به راحتی می تواند مطالب را درک کند. زیرا ابتدا نکته گرامری مربوطه را توضیح می دهد که به چه صورت می باشد و در کجا و چه زمانی کاربرد دارد و بعد مثالی از همان نکته جهت تفهیم بهتر زبان آموز می آورد.

هم اکنون میتوانید بصورت رایگان از هلو تیچر دانلود کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید:

درباره‌ی Reza Fattahi

سلام من رضا فتاحی هستم، مدیر وبسایت هلو تیچر. دانش آموخته رشته آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه سراسری شیراز. مدرس، مترجم، و ویراستار در حوزه زبان انگلیسی.

حتما ببینید

دانلود بهترین جزوه گرامر زبان عمومی

دانلود رایگان بهترین جزوه گرامر زبان عمومی

دانلود رایگان بهترین جزوه گرامر زبان عمومی سلام درود بر همراهان همیشگی هلو تیچر ! …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *